fbpx

Менаџмент у медијима

Студијски програм Менаџмент у медијима је усклађен са светским савременим токовима медијске струке, као и са савременим тенденцијама у оквиру комуникационих процеса, те је као такав упоредив са сличним образовним институцијама у свету и у Европи.

Сврха овог студијског програма је образовање студената за управљање и организацију медијских предузећа и система, планирање и реализацију пројеката у култури и медијима, усвајање знања из области масовних комуникација, креативне дигиталне медијске продукције, комуникације путем Интернета и друштвених мрежа и управљање медијским садржајима.

Академски назив који се стиче завршетком основног академског програма је дипломирани менаџер (менаџмент у медијима).

Студијски програм Менаџмент у медијима нуди студентима најновија научна, стручна и знања из области најбоље медијске праксе.

Знања се стичу из области менаџмента, културе и комуникација, медијских и информационих технологија, аудио-визуелне продукције, естетике и дизајна нових медија као и управљање медијским садржајима путем Интернета и друштвених мрежа. Настава је интерактивна, изводи се најсавременијим методама у медијским и рачунарским лабораторијама.

Сврха студијског програма је обезбеђивање компетенција потребних за следеће професије:
• менаџер у медијима;
• продуцент медијских догађаја;
• продуцент аудио-видео садржаја;
• организатор пројеката у медијима;
• веб девелопер;
• менаџер у издавачким предузећима;
• менаџер у продукцијским кућама;
• менаџер у информативним агенцијама.

Студијски програм ОАС Менаџмент у медијима има јасно дефинисане циљеве засноване на принципима Болоњске декларације и потребама развоја нашег друштва и у складу је са циљем Факултета да оствари висок квалитет процеса студија и квалитет свршених студената у складу са принципима познатих међународних високообразовних институција.

Основни циљ студијског програма ОАС Менаџмент у медијима је постизање компетенција и академских вештина, као и развој креативних способности и овладавање специфичним практичним вештинама за обављање професије дипломираних менаџера у медијима, компетентних за успешан професионални рад у области управљања у медијским организацијама, издавачким предузећима, информативним и маркетиншким агенцијама, продукцијским кућама и другим институцијама, као и продуцирања медијских догађаја, продуцирања аудио-визуелних садржаја, организовања пројеката у медијима, медијских процеса, итд. Конкретни циљеви реализације студијског програма су да се уз примену савремених метода наставе, као и кроз различите облике тимског и индивидуалног рада омогући: усвајање знања о основним функцијама медија у друштву, значаја и места културе у свакодневном животу грађана, стицање медијске писмености у функцији развоја медијске културе у друштву, стицање основних појмова о специфичностима припреме и производње медијског садржаја у штампаним медијима, електронским и новим медијима, развијање вештине коришћења штампаних, електронских и нових медија у менаџерском наступу и промоцији и др., односно да се на адекватан начин образују стручњаци са довољно знања у области менаџмента и медија, који ће то знање пренети на професионалан начин у организације у којима ће остварити своју радну активност.

Оправданост за наведену сврху студијског програма можемо наћи у развојним политикама Европске уније и тренду улагања у развој Креативних индустрија. Србија мора да буде део тих токова ради неопходног економског развоја и запошљавања младих генерација који одрастају на новим технологијама и имају реалне шансе да се укључе у те трендове.  Управо због тога интердисциплинарност треба да омогући креативан спој менаџмента и бизниса, информационих технологија, културолошких наука и комуникологије, драмске и аудиовизуелне уметности, као предуслов за укључивање у савремене економске токове.

То ће омогућити да будући менаџери у медијима, продуценти, буду успешни у своме послу како би се успешно укључили у токове у којима медијска индустрија заузима значајан удео у савременим креативним индустријама у свету. На студијском програму се континуирано спроводи мониторинг и евалуација квалитета, у циљу развоја и унапређења студијског програма. Евалуација студијског програма је двострука: од стране студената евалуира се рад наставника, сарадника и наставних програма. Од стране независних оцењивача евалуира се рад наставног кадра, квалитет наставних програма, начин оцењивања, квалитет уџбеника и помоћне литературе.

Усаглашен је са европским стандардима и у складу са захтевима: у погледу услова уписа, трајања студија, услова преласка у наредну годину, начина оцењивања, начина студирања и стицања дипломе. На студијском програму остварује се јединство образовног, научноистраживачког, уметничког и стручног рада. Перманентно се осмишљавају, припремају и реализују научноистраживачке, стручне и друге врсте програма и различити пројекти.

Компетенције

Опште и предметно-специфичне компетенције које студент развија и усавршава завршавањем Менаџмента у медијима су:

  • способност припреме и уређивања медијских садржаја;
  • способност критичке процене и самосталне евалуације информација и њихових извора;
  • познавање радијских и телевизијских жанрова и продукција РТВ садржаја;
  • познавање филмских жанрова и технологије филмске продукције;
  • оспособљеност за снимање и обраду дигиталне фотографије у различитим жанровима;
  • оспособљеност за уснимавање и обраду звука за потребе различитих медија;
  • способност израде различитих видео садржаја и њихова припрема за крајњег корисника;
  • способност дизајнирања и постављања веб презентације, дизајнирање корисничког интерфејса, интерактивних платформи, веб и мобилних апликација, покретне графике, 2D и 3D анимације;
  • пројектовање и постављање система за управљање медијским садржајима;
  • познавање основа естетике масовних и нових медија;
  • планирање и вођење маркетинга путем друштвених мрежа;
  • способност активног укључивања у послове везане за креативне индустрије;
  • развој вештина дубинског и аналитичког приступа обраде информација;
  • овладавање софтверима за припрему за штампу.

Програм наставе

Предмети који су обухваћени студијским програмом су приказани у табели (по години студија и семестру) са припадајућим ЕСПБ (Европски систем преноса бодова) бодовима.

1. година
1. семестар
Б. Предмет ЕСПБ
1 Информатика 8
2 Увод у медије 7
3 Основи менаџмента 8
4 Предмет изборног блока 1: 7
4.1 Психологија
4.2 Комуницирање
2. семестар
Б. Предмет ЕСПБ
5 Дигитална фотографија 9
6 Новинарство 8
7 Вештине медијске праксе 1 4
8 Предмет изборног блока 2: 9
8.1 Социологија
8.2 Култура говора и комуникације
2. година
3. семестар
Б. Предмет ЕСПБ
1 Теорија и технологија филма 8
2 Маркетинг менаџмент 8
3 Продукција звука 7
4 Енглески језик 1 8
4. семестар
Б. Предмет ЕСПБ
5 Вештине медијске праксе 2 3
6 Радио и телевизија 9
7 Видео продукција 8
8 Предмет изборног блока 3: 9
8.1 ТВ новинарство
8.2 Аналитичко новинарство
3. година
5. семестар
Б. Предмет ЕСПБ
1 Теорија и технологија штампе 8
2 Енглески језик 2 7
3 Предмет изборног блока 4: 8
3.1 Креативност
3.2 Системи за управљање медијским садржајима
4 Студије модерности 7
6. семестар
Б. Предмет ЕСПБ
5 Вештине медијске праксе 3 4
6 Управљање пројектима 8
7 Организација предузећа 9
8 Предмет изборног блока 5: 9
8.1 Дизајн интерактивних медија
8.2 Пословна етика
4. година
7. семестар
Б. Предмет ЕСПБ
1 Компјутерска графика 9
2 Односи с јавношћу 7
3 Мултимедија 8
8. семестар
Б. Предмет ЕСПБ
5 Креативне индустрије 8
6 Друштвени аспекти интернета 7
7 Естетика медија 7
8 Истраживања садржана у завршном раду 2
9 Завршни рад – израда и одбрана 12

Услов за упис на студијски програм је завршена средња школа и положен испит склоности. На основним  академским студијама стиче се 240 ЕСПБ. На овај студијски програм је могуће прећи са сличних или сродних области студија уз одговарајућу анализу освојених ЕСПБ.

ФАМ

Уобичајено одговарамо на упит у току дана

Добродошли на наш сајт. Изаберите дугме испод да бисте разговарали са нама и путем Вибера. Напомена: Модул се наредних неколико дана налази у пилот (пробној) фази, тако су могућа одређена кашњења у одговорима.

Powered by WpChatPlugins